CПЕЦІАЛІЗОВАНА ШКОЛА № 91 І-ІІІ СТУПЕНІВ

З ПОГЛИБЛЕНИМ ВИВЧЕННЯМ ІНФОРМАТИКИ

НАКАЗ

Про підготовку засідання педагогічної ради 06.11.2014 р.

«Різноманітні форми роботи вчителя з учнями

під час атестації як інструмент управління якістю освіти»

З метою організованого та якісного проведення педагогічної ради 06.11.2014 р.

Н А К А З У Ю:

1. Заступникам директора з навчально – виховної роботи Скуміній О.О. та Онофрійчук Н.С.:

1.1. Створити робочу групу по підготовці засідання педагогічної ради з членів методичних об’єднань учителів – предметників та бажаючих виступити.

До 01.11.2014 р.

1.2.Провести заплановане засідання методичної ради «Пізнання»: дискусійна трибуна «Якість моніторингових досліджень успішності учнів – запорука успішності вчителя».

До 04.11.2014 р.

1.3. У співпраці з вчителями, які атестуються в2014 – 2015 н.р. підготувати

презентації до виступів на засіданні педагогічної ради.

До 05.11.2014 р.

2. Головам методичних об’єднань учителів – предметників:

2.1. Провести засідання методичних об’єднань із визнаної теми педагогічної ради.

До 28.10.2014 р.

2.2.Підготувати тези виступів під час обговорення основних питань та різного, внести пропозиції щодо проекту рішення.

До 04.11.2014 р.

3. Контроль за виконанням наказу покласти на заступників директора з навчально – виховної роботи на Скуміну О.О. та Онофрійчук Н.С.

Директор Т.Крик

 

 

Шановні колеги запрошуємо Вас

узяти участь у проведенні педагогічної ради у формі методичної панорами

«Різноманітні форми роботи вчителя з учнями під час атестації як інструмент управління якістю освіти»

Світ майбутнього буде світом

усе наполегливіших зусиль у подоланні

бар`єрів, які обмежують наш розум …

Норберт Вінер

Форма проведення: методична панорама

Час і місце проведення: 06 листопада 2014 року о 10.30, кабінет № 307

Регламент: доповідь – до 20 хв.

виступ – до 10 хв.

інформації – до 3 хв.

Хід засідання педради

Протокольна частина.

Порядок денний:

І. Інформація щодо виконання рішень попередньої педагогічної ради від 29.08.2014 р.

Панаско Ю.О., заступник директора з НВР

ІІ. Різноманітні форми роботи вчителя з учнями під час атестації як інструмент управління якістю освіти

Доповідь Скуміної О.О., заступник директора з НВР

ІІІ. Обговорення доповіді (запрошуються вчителі, які атестуються у 2014 – 2015 н.р.)

1. Усвідомлення педагогом себе і своєї діяльності на уроках української мови та літератури як шлях особистісного і професійного зростання.

Виступ Шинкаренко Л.В., учителя української мови та літератури

2. Поєднання навчальних ціннісних орієнтирів, професійної діяльності на уроках англійської мови.

Виступ Омелянчук К.В., учитель англійської мови

3. Робота вчителя англійської мови в міжатестаційних період відповідно до індивідуального плану роботи як запорука успішності учнів.

Виступ Костовецька Н.Л., учитель англійської мови

4. Формування успішного середовища на уроках інформатики – забезпечення освітніх потреб школяра відповідно до суспільного замовлення.

Виступ Олексієвця Д.О., учитель інформатики

5. Створення умов для професійного зростання педагога та розширенню ефективних дій у його професійній діяльності.

Виступ Рашковської І.В., практичний психолог

ІV. Моніторинг якості навченості з дисциплін математичного циклу (за підсумками зрізів знань та результатами успішності за минулий 2013-2014 н.р.

Виступ Онофрійчук Н.С., заступник директора з НВР

1. Метод справжнього навчання на уроках математики – навчання захопливе, швидке, наповнене, зорієнтоване на результат.

Виступ Корчак Т.Р., учителя математики

V. Проект рішення педагогічної ради

VІ. Різне.

1. Інформація щодо стану дитячого травматизму в побуті та під час навчально – виховного процесу.

2. Стан організації харчування в навчальному закладі.

Інформація Панаско Ю.О., заступник директора з НВР

3. Про результати проведення тижня початкової школи, історії та правознавства, безпеки життєдіяльності, фізкультури та спорту.

Інформація Крик Т.М., директор школи

 

 

Спільне засідання педагогічної ради та ради навчального закладу

Тема: Пошук нових засобів та методів навчання в умовах упровадження профільної

освіти

Успіх приходить до того, хто займається тим,

що найбільше любить

М. Форбс

Форма проведення: відкритий мікрофон

Час і місце проведення: 29 серпня 2014 року

10.30, актова зала

Регламент: доповідачу – до 30 хв.

виступ – до 10 хв.

для довідок – до 3 хв.

Порядок денний:

І. Про аналіз роботи педагогічного колективу щодо забезпечення прав, законних інтересів учасників виховного процесу у 2013-2014 н. р. та реалізація профільної освіти в умовах дослідно-експериментальної педагогічної діяльності у 2014-2015 н. р.

(доповідь директора школи Т. Крик)

ІІ. Обговорення доповіді:

1. Про результативність моніторингових досліджень як одного із механізмів забезпечення якісного рівня освіти.

Онофрійчук Н. С. – заступник директора з начально-виховної роботи

2. Про основні напрямки методичної роботи по підвищенню ефективності навчально-виховного процесу, спрямування її на створення оптимальних умов для всебічного розвитку учнівської молоді.

Скуміна О. О. – заступник директора з навчально-виховної роботи

3. Виховна робота в школі як складова формування гармонійної особистості.

Шеметилло В. О. – заступник директора з виховної роботи

4. Про створення безпечних комфортних умов навчання, відпочинку, харчування школярів та працівників навчального закладу.

Панаско Ю. О. заступник директора з навчально-виховної роботи

5. Психолого-педагогічна адаптація першокласників в умовах інформаційно-комунікаційного навчання (Зброцька О. М.).

6. Ефективність профільного навчання – запорука гарантованого вступу до вузів технічного спрямування (Про результати вступної кампанії випускників 2014 року, Атаєва І. А.).

7. Про особливості педагогічної роботи та позитивної психологічної взаємодії з сім’ями, що прибули зі східних регіонів та перебували в складних соціальних умовах.

Зимовський Д. С. – соціальний педагог, психолог

8. Про результати взаємодії батьківської ради та педагогічного колективу в рамках проекту «Оновлена школа».

Андросенко Т. І. – голова ради закладу

ІІІ. Про затвердження річного плану роботи навчального закладу.

ІY. Проект рішення.

Y. Різне.

1. Про навчальні екскурсії та навчальну практику в 1-4-их, 5-8-их і 10-х класах у 2014-2015 навчальному році (пропозиція до затвердження заступника директора з навчально – виховної роботи Онофрійчук Н. С.)

2. Про оцінювання учнів 2-А та 2-Б класів

3. Затвердження:

– громадських доручень;

– режиму роботи школи; переліку навчальної літератури у 2014-2015 н. р.;

– регламенту роботи педагогічного коллективу;

– правил внутрішнього розпорядку навчального закладу;

– графіку чергувань.

складу атестаційної комісії педагогічних працівників;

– конфліктної комісії;

– комісії по списанню матеріальних цінностей;

– брокеражної комісії;

– комісії з адміністративно – громадського контролю ( директор школи Крик Т. М.)

5. Про організацію індивідуального навчання з хворими дітьми (інформація заступника директора з навчально-виховної роботи Панаско Ю. О.).

 

11/08/2014  |  Про проведення Першого уроку у 2014/2015 навчальному році

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

№ 1/9-388 від 01 серпня 2014 року

Департаменти (управління) освіти
і науки обласних, Київської
міської державних адміністрацій
Інститути післядипломної
педагогічної освіти

Про проведення Першого уроку
у 2014/2015 н. р.

Суспільно-політична ситуація та події останніх місяців, окупація Російською Федерацією Криму, збройні акції російських терористів у східних регіонах України обумовили тему Першого уроку 2014/2015 навчального    року – «Україна – єдина країна».

Метою Першого уроку є формування в учнів розуміння єдності й цілісності України, її багатонаціонального народу як національної ідеї розвитку вільної, незалежної, демократичної та заможної держави.

Під час уроку мають бути реалізовані такі завдання:

 

  • ознайомити учнів з основними історичними подіями становлення державності України;
  • формувати відчуття приналежності до України, усвідомлення себе українцем, почуття особистої відповідальності за долю держави та українського народу;
  • формувати готовність служити Батьківщині своєю працею та стати на захист державних інтересів країни;
  • виховувати повагу до державних символів, шанобливе ставлення до традицій українців та представників інших національностей, що населяють країну.

 

Форми і методи проведення Першого уроку можуть бути різноманітними і мають стати творчим доробком кожного педагога, але обирати їх слід з урахуванням вікових та психологічних особливостей учнів. Глибшому та усвідомленому сприйняттю теми сприятиме відповідне оформлення місця проведення уроку: зображення державних символів, географічна карта України, портрети відомих українців, афоризми про патріотизм, боротьбу за свободу тощо.

Доцільними будуть наявність елементів державної символіки в одязі вчителя та учнів, як то жовто-блакитні стрічки, та використання національного вбрання, що підкреслить єдність народу України.

На урок можна запросити гостей – громадських, наукових, культурних діячів, представників органів виконавчої влади, місцевого самоврядування, батьківської громади, відомих українців. Живе спілкування з гостями, зокрема, з людьми, які є гордістю України (певного регіону, міста), має велике виховне значення.

Основний зміст Першого уроку має бути спрямований на утвердження єдності України, нероздільності її території та народу, що її населяє. Важливо акцентувати увагу дітей на тому, що Крим і Донбас – це Україна, що люди, які мешкають на цих територіях, – громадяни України.

Під час проведення Першого уроку вчитель має сприяти усвідомленню учнями спільності інтересів усіх громадян держави в розбудові України, необхідності інтелектуального, творчого та фізичного розвитку кожної особистості задля розквіту держави в цілому, формуванню міжнаціональної толерантності.

На уроці доцільно звернутись до подій минулого та сьогодення, що засвідчили прагнення українського народу до вільного, щасливого, заможного життя: існування могутньої Київської держави Володимира Великого, Ярослава Мудрого, створення першої християнської республіки в Європі – Запорізької Січі, започаткування власної державності в Українській Народній Республіці, проголошення в 1991 році незалежності України, прояву громадянської активності під час Помаранчевої революції 2004 року, і, звичайно, Революції гідності, що призвела до політичних та суспільних змін в Україні, подвигу українських військових та добровольців у боротьбі із російськими бойовиками, які тероризують східні регіони України.

У цей момент уроку доцільно оголосити хвилину мовчання з метою вшанування пам’яті Героїв Небесної сотні, воїнів та інших загиблих у боротьбі за свободу, цілісність та єдність нашої держави.

Вчитель має акцентувати увагу на тому, що патріотизм – це звичайний стан повсякденного життя людини, який виявляється не тільки під час надзвичайних ситуацій. Важливо, щоб учні ідентифікували себе з українським народом, прагнули жити в Україні, розуміли необхідність дотримання конституційних та правових норм, володіння державною мовою, шанобливого ставлення до історії, культури та традицій українського народу.

При підготовці до Першого уроку для учнів початкової та основної школи рекомендуємо використовувати методичні матеріали, розроблені Черкаським та Рівненським обласними інститутами післядипломної педагогічної освіти. Зазначені матеріали розміщено на сайтах Міністерства освіти і науки України (www.mon.gov.ua), Інституту інноваційних технологій і змісту освіти (www.iitzo.gov.ua).

Заступник Міністра                   Павло Полянський

 

Україна – єдина країна. Розробки уроків і позакласних заходів для проведення Першого уроку у 2014/2015 навчальному році: [методичний посібник] / укладачі: Ю.В. Міцай, С.М. Пляка, О.П. Третяк, О.В. Ревнивцева. – Кіровоград: ФО-П Александрова М.В., 2014. – 172 с.

Про методичні рекомендації з питань організації виховної роботи у навчальних закладах у 2014/2015 навчальному році

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

№ 1/9-376 від 25 липня 2014 року

Департаменти (управління) освіти і науки
обласних, Київської міської державних адміністрацій

Ректорам (директорам) обласних інститутів
післядипломної педагогічної освіти,
Київського університету імені Бориса Грінченка

Про методичні рекомендації з питань
організації виховної роботи у навчальних
закладах у 2014/2015 навчальному році

Міністерство надсилає для практичного використання методичні рекомендації з питань організації виховної роботи у навчальних закладах у 2014/2015 навчальному році.

Просимо довести їх до відома керівників навчальних закладів та педагогічних працівників.

Рекомендації будуть розміщені на сайті МОН www.mon.gov.ua та на сайті Інституту інноваційних технологій і змісту освіти www.iitzo.gov.ua.

Додаток на 9 арк.

Заступник Міністра       Павло Полянський

Додаток до листа
Міністерства освіти і науки України
від 25.07.14 №1/9-376

Методичні рекомендації з питань організації виховної роботи у навчальних закладах у 2014/2015 навчальному році

2014-2015 навчальний рік є особливим з точки зору ведення виховної роботи: є діти, які загинули на Майдані, були поранені у збройних сутичках на Сході України, через соціально-політичну кризу втратили батьків, діти з внутрішньо переміщених осіб.

В контексті нових викликів, що постали перед країною, педагогічним  працівникам необхідно переглянути практику виховної роботи та захисту дітей в навчальному закладі.

Педагоги і психологи  можуть зробити багато для того, щоб заспокоїти учнів і допомогти їм адекватно ставитися до подій. Постійний контакт із вчителями та друзями допоможе дітям відновити відчуття безпеки. У такі часи відданість, співчуття та навички вчителя стають особливо важливими та потрібними.

Не завжди доречно радити дітям “забути про це”. Дорослим необхідно бути завжди  готовими  до діалогу зі своїми учнями – вони повинні відчувати, що вчителі готові їх вислухати, допомогти проаналізувати відчуття та досвід.

Цьогоріч потрібно бути готовими до  непростих запитань з боку учнів, дітям важливо почути відповіді на їхні “чому?”. Діти мають безпосередній стосунок до того, що відбувається в країні: їхні батьки мобілізовані й застосовують зброю, працюють волонтерами. Варто надавати дітям чіткі пояснення зрозумілою їм мовою, не  давати нездійсненних обіцянок, але потрібно розповідати учням, що держава і громадянське суспільство роблять усе можливе для відновлення миру та порядку в країні, відбиття зовнішньої агресії проти України.

Взаємна підтримка ровес­ників в цій ситуації також важлива. Слід викликати в учнів, особливо на рівні початкової школи, довіру до того, що покликання педагогів-перетворити школу на безпечне для дітей середовище, що їхні батьки чи опікуни зроблять усе можливе, щоб вони почувалися у безпеці.

Також важливо підтримувати учнів у формуванні позитивних методів подолання стресу та страху, допомагати  їм обрати оптимальні стратегії для тієї чи іншої ситуації. Першочергово необхідно з’ясувати, які саме методи і стратегії  раніше допомагали їм долати страхи чи інші негативні емоції.

В навчальних закладах украй важливу роль відіграє  мікроклімат у колективі. Педагоги мають бути спокійні й виважені. У цьому їм допоможуть звичайні розмови: обговорення домашнього завдан­ня і т.п.. При цьому необхідно уникати додаткового тиску на дітей. Будь-яка поведінка, що може зашко­дити чи відволікати їх, є неприпустимою.

Враховуючи велику кількість загиблих, варто оголошувати хвилину мовчання, наприклад, на початку уроку і пояснювати дітям, що так   вшановуються  загиблі й постраждалі.

У навчальному закладі необхідно мати інформацію про системи переадресації для дітей, що можуть потребувати додаткової допо­моги і підтримки. Такі послуги можуть надаватися як на базі школи, так і спеціалістами державних установ, професійних та громадських організацій. Якщо в одного з учнів спостерігаються серйозні проблеми, що не зникають з плином часу, такій дитині варто надавати спеціалізовану допомогу.

Особливу увагу педагогічні працівники повинні  приділяти також  власному самопочуттю: не забувати піклуватися про власне емоційне та фізичне здоров’я. Діти, які бачать довкола себе впевнених, спокійних та бадьорих дорослих, швидше повертаються до норми.

Події останніх місяців показали необхідність соціально-психологічного захисту і психологічної допомоги як окремим людям, так і цілим соціальним групам.

Діти, їхні родини потребують психологічної, подекуди психіатричної допомоги, медичного супроводу або реабілітації, моральної підтримки. Від того, як родина переживе шок від втрати члена сім’ї, значною мірою залежатиме те, як складеться подальша доля для членів такої родини. Душевні страждання, які пережили і переживають сім’ї Небесної сотні, загиблих військових, силовиків, Національної гвардії, жителі Одеси, цивільне населення Криму, Донбасу і всієї країни, не лікуються  миттєво. Спільними зусиллями Українського науково-методичного центру практичної психології і соціальної роботи, Професійної асоціації дитячих аналітичних психотерапевтів, Міжнародного жіночого правозахисного центру “Ла Страда-Україна”, Всеукраїнської громадської організації “Жіночий консорціум України” розроблено методичні рекомендації “Соціально-педагогічна та психологічна робота з дітьми у конфліктний та пост-конфліктний період”. Книга містить рекомендації з організації діяльності з дітьми в період переживання соціально-політичних конфліктних та постконфліктних ситуацій. Окрему увагу також приділено роботі з педагогічними працівниками та батьками. Скористатися електронною версією зазначених методичних рекомендацій можна на сайті Українського науково-методичного центру практичної психології та соціальної роботи МОН  і НАПН України: psyua.com.ua.

У цьому контексті, важливим є формування просоціальної поведінки підлітків. Підвищена чутливість до подій, що відбуваються – є передумовою формування просоціальної поведінки, що своєю чергою здійснюється шляхом впливів між вихованням у сім`ї та взаємодією учня у школі. Результат внутрішньої діяльності дитини над власними переживаннями та певна реакція на покарання чи похвалу допомагають сформувати основи просоціальної поведінки. Її форми різноманітні: від простої люб’язності до серйозної благодійної допомоги, яку надає людина іншим людям.

Задля консолідації суспільства необхідно посилити національно-патріотичний характер навчання та виховання, передбачивши використання у виховній роботі з учнями кращих традицій та звичаїв Українського народу.

Для прикладу, проявами патріотизму є громадянський вчинок юних нахімовців, які під час перепідпорядкування Севастопольської військово-морської академії Російській Федерації на знак протесту заспівали Державний Гімн України, поведінка учнів Української гімназії у м. Сімферополь. Безперечним прикладом патріотичного виховання є сучасні військові.

Необхідно планувати виховну роботу так, щоб допомогти дитині визначити, чим саме її сім’я, школа, вулиця, місто найкращі. Чому наша  країна нам дорога. Давати дітям необхідно таку інформацію, що її діти здатні  зрозуміти і обговорити зі своїми друзями.

Основним документом у сфері освітньої політики щодо патріотичного виховання підростаючого покоління є Концепція національно-патріотичного виховання молоді, затверджена спільним наказом Міністерства у справах сім’ї, молоді та спорту, Міністерства оборони, Міністерства культури і туризму, Міністерства освіти і науки від 27.10.2009 № 3754/981/538/493.

Зусилля педагогів мають бути спрямовані на реалізацію проектів  щодо виховання учнів у дусі патріотичного обов’язку, готовності до військової служби та захисту України, повазі до чинного законодавства та засад демократичної, правової держави.

Крім того, під час організації навчально-виховного процесу необхідно дотримуватись приписів наказу Міністерства  від 07.09.2000 № 439 “Про затвердження Рекомендацій щодо порядку використання державної символіки в навчальних закладах України”.

Одним із дієвих засобів національно-патріотичного виховання є проведення дитячих та молодіжних ігор у позаурочний час таких, як всеукраїнська дитячо-юнацька військово-патріотична гра “Сокіл” (“Джура”), фізкультурно-оздоровчий патріотичний комплекс школярів України “Козацький гарт” тощо.

Варто активізувати діяльність історичних клубів в школах, ліцеях, коледжах, де учні матимуть можливість глибше ознайомитись зі сторінками нашої історії, відчути самобутність та неповторність культури представників всіх націй, що становлять українську політичну націю.

Під час проведення виховних заходів з молоддю доцільно використовувати навчальні дебати, що є важливим засобом розвитку в учнів критичного мислення та навичок аргументованого висловлювання.

Особливої уваги потребують питання превентивного виховання, які передбачають впровадження  системи підготовчих та профілактичних дій педагога, спрямованих на запобігання формуванню в учнів негативних звичок, рис характеру, проявів асоціальної поведінки.

Проведений моніторинг стану кримінальних правопорушень свідчить про те, що превентивне виховання потребує удосконалення.

Так, упродовж 6-и місяців 2014 року в Україні 3296 неповнолітніх вчинили кримінальні правопорушення (досудове розслідування за якими закінчено). Із них: 1518 учнів загальноосвітніх навчальних закладів; 845 учнів професійно – технічних навчальних закладів.

Характерною ознакою криміногенної ситуації в підлітковому середовищі є зміна її структури в бік зростання корисливих злочинів. Найпоширенішими злочинами залишаються крадіжки, тобто майнові злочини, які складають 60 %  від усіх злочинів, скоєних підлітками (статистичні дані в розрізі регіонів додаються).

Виховання емоційної культури та конструктивної поведінки особистості є одним із ключових пунктів виховного процесу сучасної школи. Його актуальність обумовлена підвищеним рівнем тривожності школярів. Проявляється це у стресі, тривозі, агресії, особистісних розладах. Існує необхідність вчити дітей толерантному ставленню одне до одного, проводити роботу з розвитку комунікативних  навичок спілкування.

Необхідно також налагодити взаємодію з органами внутрішніх справ щодо ефективної профілактики із застосуванням відновних практик для запобігання конфліктам та іншим негативним проявам учнів загальноосвітніх навчальних закладів.

При плануванні превентивної роботи радимо взяти до уваги інформацію, яка характеризує  соціологічний портрет сучасної дитини.

Так, упродовж 2009-2013 років Центром науково-освітніх інновацій та моніторингу м. Києва проведено ряд досліджень, у контексті яких вивчалися питання морально-духовного та етичного спрямування.

Характерологічний портрет чотирнадцяти-п’ятнадцятирічних підлітків визначився такою шкалою цінностей:

  • чесність, правдивість (82%);
  • почуття гумору (65%);
  • повага до інших (58%) та доброта (57%).

Найменш цінними рисами особистості сучасні підлітки вважають гордість (5,3%), практичність (9,6%), самокритичність (10,4%) і толерантність (16,2%). Те, що толерантність підлітки поставили на останнє місце, свідчить, що школа явно не доопрацьовує.

Тривожним показником є те, що кожний п’ятий 14-15 – річний респондент цінує в людях уміння досягти бажаного будь-якою ціною та виплутатися з будь-якої ситуації; 17 % опитаних вважають, що поводитися треба так, щоб насамперед було зручно їм.

Зусилля педагогів мають бути спрямовані на формування в учнів відповідальності, правомірності шляхів і засобів їх реалізації, моральних якостей, які б регулювали їхню поведінку.

Важливим в питаннях профілактики дитячої жорстокості та насильства є проведення належного сімейного виховання, відродження сімейних цінностей, підвищення ваги виховної функції сім’ї та підняття її авторитету, підготовка підростаючого покоління до дорослого, сімейного життя.

Орієнтація на сімейні цінності корелюється із результатами дослідження, проведеного у березні 2013 року Київським інститутом і проблем управління ім. Горшеніна: більшість молодих українців (65,3%) вважають сім’ю важливішою в житті, у порівнянні з кар’єрою. Цей факт є свідченням того, що попри глобалізацію сучасної цивілізації, українці ментально залишаються зорієнтованими на родинні цінності.

Актуальною є систематична й послідовна педагогізація батьківської громадськості, оскільки члени сім’ї – це перші вихователі дитини. У навчально-виховному процесі необхідно враховувати, що вплив сім’ї на підростаючу особистість залежить від багатьох факторів, а саме: склад сім’ї (повна – неповна, наявність членів старшого покоління); побутові умови; морально-психологічний клімат; соціальна орієнтація; загальна культура; забезпечення єдності вимог до дитини усіх членів сім’ї; характер спілкування батьків із дитиною; єдність сімейних інтересів.

Цілеспрямована робота має проводитися щонайменше у двох напрямах: педагогічна просвіта батьків з використанням сучасних форм і методів та активне залучення їх до виховної роботи; підготовка підростаючого покоління до дорослого, сімейного життя.

Вченою радою Інституту інноваційних технологій і змісту освіти МОН України схвалена Концепція сімейного виховання в системі освіти України “Щаслива родина” (протокол № 9 від 14 листопада 2012 року), що містить основні положення щодо підготовки молоді до щасливого подружнього життя та формування відповідального батьківства. Документ також передбачає психолого-педагогічну просвіту батьків і їх активне залучення до роботи з дітьми в школі, створення сімейних клубів.

Рекомендуємо впроваджувати у навчальних закладах програми підготовки молоді до подружнього життя та формування відповідального батьківства. Зокрема, розроблено комплекс навчальних програм сімейного виховання “Сімейні цінності” для 8–9 класів (9, 17, 35, 70 годин), схвалений для використання у загальноосвітніх навчальних закладах (лист Інституту інноваційних технологій і змісту освіти МОН України від 03.07.2012 р. № 14.1/12-Г-156); навчально-методичний посібник до навчальної програми “Сімейні цінності” (35 годин) для педагогічних працівників (лист Інституту інноваційних технологій і змісту освіти МОН України від 15.05.2013 р. № 14.1/12-Г-166). Методичні матеріали з цієї проблематики розміщено на офіційному сайті Інституту інноваційних технологій і змісту освіти (www.iitzo.gov.ua) у розділі “Навчально-методичне забезпечення виховної роботи”.

З огляду на ймовірність швидкоплинної зміни ситуації, навчальним закладам у взаємодії з органами державної влади, батьківською громадськістю,  неурядовими організаціями бути готовими гнучко реагувати на прояви тих чи інших тенденцій, застосовувати сучасні інформаційні та інші технології задля надання психологічної та педагогічної допомоги дітям та їх батькам.

Модель профільного навчання у СШ №91

 

 

ПЛАН

науково-методичних заходів щодо впровадження

Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти

у 2013-2014 навчальному році

(основна школа)

Мета – виконання завдань Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти та вимог до освіченості учнів основної і старшої школи, створення навчального середовища, сприятливого для задоволення фізичних, соціокультурних і пізнавальних потреб.

№ з\п

Назва заходу

Термін виконання

Відповідальні

1.

Ознайомити педагогічний колектив із Національною стратегією розвитку освіти в Україні на період до 2021 року

Серпень

Адміністрація

2.

Ознайомити педагогічний колектив із Галузевою концепцією неперервної педагогічної освіти

Серпень

Адміністрація

3.

Дотримання наступності змісту освіти між початковою та основною школою в умовах впровадження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти

Постійно

Адміністрація

4.

На засіданні педагогічної ради розглянути питання «Про впровадження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти та організацію навчально-виховного процесу в 5-х класах і вивчення базових дисциплін»

Серпень

Крик Т.М.

Донець В.В.

5.

Ознайомити учителів-предметників із переліком навчально-методичного забезпечення базових дисциплін у 5-х класах

Серпень

Адміністрація

6.

На засіданнях  методичних об’єднань  обговорити: постанову КМУ від 23.11.2011 р. № 1392 «Про затвердження державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти»;

організацію навчально-виховного процесу у 5-х класах і вивчення базових дисциплін;

орієнтовні вимоги оцінювання навчальних досягнень учнів із базових дисциплін у системі  базової загальної середньої освіти

Серпень –

вересень

Голови методичних об’єднань

7.

Забезпечити належні умови для організації та проведення навчально-виховного процесу учнів 5-х класів відповідно до вимог Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти

Постійно

Адміністрація

8.

Забезпечити інформування вчителів про нові нормативні, інструктивно-методичні документи щодо впровадження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти

Постійно

Адміністрація

9.

Створити необхідні умови для успішної адаптації п’ятикласників до нових умов навчання

Постійно

Адміністрація

10.

Забезпечити участь учителів у різних фахових заходах з питань впровадження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти

Постійно

Адміністрація

11.

Узяти участь у зустрічах учителів-предметників з авторськими колективами підручників для учнів 5-х класів, які стали переможцями Всеукраїнського конкурсу рукописів підручників для учнів 5-9 класів (за можливістю)

Вересень-листопад

Учителі-предметники

12.

Підготувати поради вчителям, батькам щодо переходу до якісного впровадження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти

Серпень –

вересень

Донець В.В.

Зимовський Д.С.

13.

Організувати та провести батьківські збори, на яких інформувати батьків учнів 5-х класів про впровадження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти та забезпечення

Вересень

Шинкаренко Л.В.

Омелянчук К.В.

14.

Провести психолого-педагогічний семінар з метою аналізу результатів проведення педагогічного адаптаційного періоду п’ятикласників до нових умов навчання

Жовтень

Донець В.В.

Зимовський Д.С.

15.

Забезпечити школу офіційними та фаховими педагогічними виданнями (за можливістю)

Крик Т.М.

16.

Видати накази по школі про підсумки педагогічної адаптації учнів 5-х класів та про підсумки впровадження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти

Листопад.

Травень

Адміністрація

17.

Організувати проведення відкритих уроків учителями, які працюють у 5-х класах

Упродовж року

Учителі-предметники

18.

Відвідувати уроки в 5-х класах з метою виявлення проблем  педагогічної адаптації та впровадження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти

Постійно

Адміністрація

19.

Проводити  «години психолога» для  учнів 5-х класів та їх батьків

Постійно

Зимовський Д.С.

20.

Круглий стіл за участю педагогічного колективу «На перехресті думок». Педагогічна творчість учителя  в умовах впровадження Державного стандарту

Січень

Донець В.В.

Радченко В.В.

21.

Надавати експрес-консультації з огляду новинок психолого-педагогічної преси щодо впровадження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти та з метою вирішення проблемних питань

Упродовж року

Адміністрація

22.

Провести моніторингові дослідження рівня навчальних досягнень учнів 5-х класів

Січень
травень

Донець В.В.,

учителі-предметники,

класні керівники

23.

Розмістити на сайті школи План науково-методичних заходів щодо впровадження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти у 2013-2014 навчальному році

Вересень

Олексієвець Д.С.

 

 

Я відкриваю світ собі щодня,

Хоч,може, він стократ відкритий,-

Чи страшно щось відоме повторити,

Якщо воно збагачує життя.

Ще не потьмянілі враження від проведення Всеукраїнської учнівської олімпіади з навчальних дисциплін у 2012-2013 навчальному році, а ось вже розпочинає свою ходу чергова олімпіада.

Складною і відповідальною буде робота шкільного журі. Кожний бал потрібно виважувати на грани, і це не буде гіперболою. Адже необхідно визначити призові місця, сформувати шкільну команду – і з честю виступити на ІІ етапі Всеукраїнських учнівських олімпіадах з навчальних предметів.

Шановні колеги!  Зичимо Вам сили й натхнення в пошуках юних обдарувань, нової наснаги в роботі для загального добра.

Графік

проведення I (шкільного) етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад

з навчальних предметів

у 2013 – 2014 навчальному році

№ п/п

Навчальний предмет

Дата

Час

Класи

Місце

проведення

1.

Українська мова та література

02.10

14-00

6-11

каб.404

2.

Основи правознавства

03.10

14-00

9-10

каб.405

3.

Біологія

07.10

14-00

8-11

каб.403

4.

Історія

08.10

14-00

6-11

каб.405

5.

Англійська мова

09.10

14-00

8-11

каб.406

6.

Хімія

10.10

14-00

8-11

каб.408

7.

Образотворче мистецтво

11.10

14-00

6-11

каб.401

8.

Фізика

14.10

14-00

7-11

каб.309

9.

Світова література

15.10

14-00

7-11

каб.401

10.

Математика

16.10

14-00

5-11

каб.301

11.

Педагогіка і психологія

17.10

14-00

11

каб.404

12.

Фізична культура і спорт

18.10

14-00

11

13.

Географія

21.10

14-00

7-11

каб.308

14.

Інформатика

22.10

14-00

8-11

каб.303

15.

Компютерна графіка

23.10

14-00

6-11

каб.307

16.

Інформаційні технології (офісні технології)

24.10

14-00

10-11

каб.307

 

Перевірка знань з ІКТ

На виконання Концепції Державної цільової програми впровадження у навчальновиховний процес загальноосвітніх навчальних закладів інформаційнокомунікаційних технологій «Сто відсотків» на період до 2015 року, керуючись листами МОНмолодьспорт України від 24.06.2011 № 1/9-493 «Щодо організації навчання вчителів з використанням інформаційнокомунікаційних технологій», від 12.12.2011 №1/9-879 «Щодо оволодіння учителями загальноосвітніх навчальних закладів інформаційно-комунікаційними технологіями» та з метою визначення рівня володіння вчителями інформаційнокомунікаційними технологіями (далі ІКТ) та наказу РУО № 26 від 16.012012 р. «Про організацію перевірки рівня володіння педагогічними працівниками району інформаційно-комунікаційними технологіями», 20.01.2012 р. у навчальному закладі № 91 пройшли сертифікаційне тестування для визначення рівня володіння ІКТ.
Об’єктивність перевірки знань педагогічних працівників у відповідності до Критеріїв оцінювання забезпечував  методист РНМЦ Почупайло Віктор Миколайович. Директор школи Крик Тамара Михайлівна привітала колектив з вдало зданим тестуванням. Із 36 членів колективу 8 мають посвідчення Intel, а 12 педагогів на зимових канікулах  відповідно до Розпорядження РУО  від  16.12.2011 р. за № 3229/35 та наказу по СШ № 91 від  22.12.2011 року за № 178 пройшли курси за програмою «Intel. Навчання для майбутнього».

Від Admin

Залишити відповідь