Поради батькам

Як підготувати дитину до школи

    Психологічна готовність дитини до шкільного навчання полягає у тому, щоб до часу вступу до школи в неї склалися психологічні риси, які властиві школяру. У дошкільному віці виникають задатки до цього перетворення: бажання вчитися, стати школярем, уміння керувати своєю поведінкою і діяльністю, достатній рівень розумового розвитку й розвитку мови, наявність пізнавальних інтересів, і, звичайно, знань і навичок, необхідних для шкільного навчання.

Накопичення цих передумовнепроста справа. Що ж можна і чого не можна робити до школи?

 

  1. Старання дитини обов’язково мають бути визнаними. Позитивна оцінка і добре, тепле ставлення необхідні дитині для хорошого самопочуття, для формування в неї такої важливої риси, як впевненість у собі і своїх можливостях.
  2. У режимі дня кожної дитини повинні бути постійні обов’язки, закріплені за нею на тривалий час. Дитина, яка вміє працювати вдома легко долучається до навчання.
  3. Розширювати і збагачувати навички спілкування з дорослими та однолітками, вчити враховувати оцінки й думки інших людей для формування власних поглядів.
  4. Не порівнюйте дитину з іншими дітьми. Порівнюйте її з такою, якою вона була вчора, чи, можливо, буде завтра.
  5. Не обговорюйте при дитині проблем її поведінки. Вона може вважати, що конфлікти неминучі і продовжувати провокувати їх.
  6. Дозволяйте дитині виявляти самостійність, заохочуйте найменші її вияви.
  7. Не критикуйте дитину при свідках.
  8. Розвивайте світогляд дитини, сприяйте розширенню її інтересу.
  9. Аргументуйте свої заборони та вимоги: діти чутливі до несправедливості, яка присутня в більшості вимог. Шукаючи аргументи, ви ще раз зможете обміркувати необхідність їх застосування.
  10. Намагайтеся дивитися на світ очима дитини. Будьте щирими в спілкуванні з нею, цікавтеся її інтересами.
  11. До приходу в школу не слід змінювати режим життя дитини: позбавляти його денного сну, довгих прогулянок, ігор у достатній кількості.
  12. Не слід проходити програму 1–го класу, насильно змінюючи гру навчанням.
  13. Необхідно навчати долати труднощі, планувати свої дії, цінувати час.
  14. Учити дитину слухати і чути своє оточення, поважати чужу думку, розуміти, що свої бажання потрібно узгоджувати з бажаннями інших людей – дітей та дорослих, прагнути реально оцінювати свої дії, можливості, досягнення.
 
 

Від Admin

Залишити відповідь